Oprah Winfrey

"Mindig két lábbal álltam a földön. Csak egyre jobb cipőkben."

Brands

Gabrielle 'Coco' Chanel

"A luxus nem a szegénység ellentéte, hanem az ízléstelenségé."

"Minél rosszabbul állnak a dolgaid, annál jobban kell kinézned."

D O L C E  &  G A B B A N A

Domenico Dolce 1958-ban született egy szicíliai faluban, és már gyerekként is megismerkedhetett a szakma rejtelmeivel, hiszen szabó édesapja egy kisebb ruházati céget vezetett. Dolce állítólag már hétévesen szabott, s ahogyan az ifjú olasz tervezők körében "szokás", Milánóba, a divat fővárosába ment tanulni. 1980-ban itt ismerte meg Stefano Gabbanát, akihez nemcsak az üzleti, hanem a magánéletben is egyre szorosabb szálak fűzték. Elmélyülő kapcsolatuk során Dolce a szabómesterség rejtelmeibe is bevezette társát, aki akkoriban inkább grafikusként jeleskedett. A Dolcénél négy évvel idősebb Stefano Gabbana eleinte nem sokat értett a divathoz, sem Armani, sem Versace nem jósolt nagy jövőt a tervezőnek; egyedül Fiorucci értékelte tudását. Partnere azonban mindig segített neki, és a jó munka felosztásnak köszönhetően 1985-ben megalakult a Dolce&Gabbana divatház. Stílusukat tekintve a páros a legkülönbözőbb elemeket emelte be ruhái kelléktárába: sok divattervezővel ellentétben nem fókuszáltak néhány színre, a paletta minden árnyalata megtalálható a Dolce&Gabbana ruhákon. A világos, esetenként harsány színek a déli olasz temperamentumot testesítik meg. A pároskét fő brandet bocsát ki évről évre: az olcsóbb, inkább utcai viseletre szánt D&G-t, valamint a Dolce&Gabbana-t, amely a luxuskategóriába sorolható; előbbi trendkövetőbb, míg utóbbi inkább "időtlen".Dolce és Gabbana 2005-ben szakított a magánéletben (ekkor derült fény kettejük kapcsolatára), a közös vállalkozás azonban ennek ellenére is működik. A céget változatlan munkamegosztásban vezetik tovább.

R O B E R T O  C A V A L L I

Roberto Cavalli designer 1940-ben született Firenzében, egy igazi művészcsaládba, nagyapja Giuseppe Rossi munkái napjainkban is megtekinthetőek a firenzei Uffizi Képtárban. A tervező a helyi művészeti iskolában kezdte el a tanulmányait, textilfestő szakon. Ekkor készítette el első virágmotívum-sorozatát kötött anyagokra, amelyre egy olasz kötöttárugyár azonnal felfigyelt. Tervezőasztal és saját műterem hiányában egy ping-pong asztalon kísérletezte ki a legújabb technikákat. Pár évvel később már olyan nagy párizsi divatházak is felfigyeltek a tehetségére, mint az Hermes vagy a Pierre Cardin, de Cavalli saját márka után vágyott ezért az összes ajánlatra nemet mondott. Első nagy és meghatározó kollekcióját 1970-ben mutatta be, 1972-ben nyitotta meg első saját üzletét a tengerpart luxus fővárosában, SaintTropez-ban. 1980-ban feleségül vette Eva Duringert, aki nem csak a magán, de az üzleti életben is társa a mai napig. Saját bevallása szerint a ruhái nem csak öltözködési, de életstílust is diktálnak, amelynek legmeghatározóbb szava a luxus. Kollekcióinak a vezérfonalát elsősorban a természetből meríti, ruhákat állati, festett és hímzett virágmotívumok díszítik. A vásznakat és a nehéz anyagokat messziről elkerüli, helyette áttetsző selymeket és vékony muszlinanyagokat használ a ruhák készítéséhez, amelyek teljes egészében láttatni engedik a testet. A Cavalli ruhák stílusa szabad és szárnyaló, akár a szirének éneke. Ügyel a részletekre, de nem téveszti szem elől az egész egységét. Szívesen játszik a túlzásokkal úgy, hogy közben egyensúlyozva új harmóniát hoz létre.

G I A N N I  V E R S A C E

Versace már gyermekkorában, holland származású anyja Reggio di Calabria-i szabászműhelyében téblábolt. Építészeti tanulmányai után, 25 évesen Milánóba, az olasz divat fővárosába ment szerencsét próbálni, ahol több divatháznak kreált finomkonfekciós ruhákat. Saját neve alatt először 1978-ban jelentkezett női, majd férfi kollekcióval, s még ebben az évben megnyitotta első üzletét. Bár Versace magát inkább szabónak mint designernek tartotta, mégis a divat világának nagy hatású megújító művésze lett. A fiatalos, agresszív és szexi Versace designer ruhák hamarosan világszerte nagy sikert arattak. 1982-83-as őszi-téli divatterveiért hazájában a legjobb divattervezőnek járó kitüntetést vehette át. Ekkor készített először, a később szinte védjegyévé vált testhez álló, a nőiességet hangsúlyozó, kihívóan merész és mélyen dekoltált női ruhákat. Ő volt az első, akinél a ruhák nem eltakarták, hanem főszereplővé tették az emberi testet, és visszahozta a divatba a rövid szoknyát is. A designer 1993-ban Amerikában megkapta a "divat-Oscart", s világszerte a divat megújítójaként ünnepelték. Versace sikerei és népszerűsége csúcsán, 1997. július 16-án lett brutális gyilkosság áldozata: miami lakása előtt több lövéssel ölte meg a sorozatgyilkos és luxus férfiprostituált Andrew Cunanan, akinek abban az évben ő volt az ötödik áldozata.

G I A N F R A N C O  F E R R É

Gianfranco Ferré a II. Világháború utolsó előtti évében, 1944. augusztus 15-én született Leganóban, Olaszországban. 1969-ben a milánói Politecnico-ban építész szakon végez; szakdolgozata a "Kompozíció megközelítésének metodológiáját" tárgyalja. 1974-ben mutatkozik be első önálló, nőknek szánt kollekciójával, négy évvel ezután alapítja meg saját cégét (1978). Csaknem tíz évnyi töretlen siker után a hírnév pillanata Christian Dior nevével érkezik. 1989 májusában Gianfranco Ferrét nevezik ki a leghíresebb és legnagyobb múlttal rendelkező francia divatház művészeti igazgatójává. 1996-ban megkezdődik az együttműködés az ITJ-Ittierre Csoporttal, amely az új kollekciót és a kiegészítőket gyártja és forgalmazza. A nyolcvanas évektől kezdve szinte minden évben, szinte minden jelentős díjat megkapott. Ferré divattervező 2007-es halála nagy űrt hagyott a divat világában. Utolsó kifutóját a milánói Moda Uomo-ban fehérbe öltözött gyerekek zárják be, mintha angyalok tisztelegtek volna a „divat építészének” felejthetetlen emléke előtt. Ferré ruhák és márka jellemzői a visszafogottság, finomság és végtelen elegancia. Ennek ellenére egyáltalán nem unalmasak  – ugyanis nem elégszik meg a megszokottal, nem ragad le egy-egy anyagnál, formánál, színvilágnál. Mindent mindennel kombinál, az eredmény mégsem egyhangú, lapos, hanem mindenekelőtt nőies. Azt mondják rá, ő az elegancia mestere. Minden modelljében van valami rejtett rafinéria, tervezési csavar.
 "Amikor Ferré ruháira gondolok, a tökéletes egységesség és a nyugalom jut eszembe" -  Giorgio Armani, olasz tervező.

C O S T U M E  N A T I O N A L  C O U T U R E

A Versace-divatháznál hosszú éveken át tapasztalatokat szerző, majd főtervezőként tevékenykedő Ennio Capasa 1986-ban önálló kollekcióval rukkolt elő, melyet Costume National Couture / C’N’C néven dobott piacra. Annyira elnyerte a nagyközönség tetszését, hogy az elmúlt évtizedekben sikert sikerre halmoz és világhírű márkává nőtte ki magát. Stílusos, trendi, olykor egyszerű, ám de extravagáns.

E X T É

Az Exté először egy 1996-os felejthetetlen januári estén lépett a színre. A férfi divathét a csúcspontjához érkezett: az Exté rituális ünnepségek keretében elsőként alakult át külön férfi/női termékcsaládból unisex termékidentitássá. Életre kelt a Szárnyas fejvadász képvilága. Az Exté ruhák letették a névjegyüket. Az Exté divatház mindig is az olasz divatvilág változásainak előfutára volt. Szenvedéllyel, energiával és életerővel teli, a kísérletezés iránt elkötelezett stílus. Az Exté ruháknak karaktere van. Extrém és mindent átható kreativitásról tesz tanúságot. Fogékony a kortárs esztétika ösztönzésére és kihívásaira. Az Exté márka avantgárd divat és életstílus volt és maradt. Alapfilozófiája a feleslegektől mentes stílus, a technológia és a vonzerő.

Bo Derek

"Akárki is mondta, hogy pénzért nem lehet boldogságot venni, biztosan nem tudta, hova menjen vásárolni."

LuxusGardrob

Stílusos extravagancia - egyedi kiegészítők és ruházat, neves divattervezőktől..

 

 

Extravagance in style - unique accesories and clothing, from renowed fashion designers..